Dette hater butikkansatte at kunder gjør.

Å jobbe i en butikk kan være utfordrende, mest fordi man møter på så mange forskjellige mennesker.

Folkens, vi gir deg det butikkansatte hater mest at kunder gjør. Kanskje du tar dette i betraktning neste gang du handler.

 

1. Sur og gretten – lar det gå ut over de som jobber.

Mange, spesielt småbarnsforeldre har mye å stri med i hverdagen. Trang økonomi, og et forhold som holder på å kapituleres fordi det ikke går opp. Desverre, så tar mange med seg sinnet inn i butikken, og utnytter den minste bagatell for å skjelle ut den ansatte. Stopp med det, vær så snill.

2. Du spør om hjelp og går. Really?

Ja, jobben til en butikkansatt er selvfølgelig å hjelpe. Det mange glemmer er at de faktisk er mennesker de også, og de bruker tiden og energien sin på å tilfredstille deg som kunde. Når du velger å gå uten å si «takk for hjelpen», da blir du automatisk et hatobjekt. Mange husker faktisk igjen fjeset også. Tenk litt på den.

3. Du skal bytte en vare – men velger å gjøre det selv.

Ikke vær så idiot, da. OK, du skal levere inn ei vare, grunnen til det kan være så mangt. Men, du kan ikke legge varen tilbake igjen i hylla og tro at den forsvinner av seg selv. En reklamasjonsvare må registreres, og når du legger den tilbake igjen i hylla gjør du hele prosessen enda tyngre.

4. Det er tomt for ei vare i butikk, og du blir irritert på grunn av det.

«DET ER TOMT – KAN DU SJEKKE PÅ LAGERET NÅ? JEG TRENGER DEN MED EN GANG, JEG SKAL REKKE EN BUSS». Så klart – jeg stiller meg på lageret med mobilen i hånda, venter to minutter og går ut igjen.

«Desverre, vi er helt tom….»

5. Du er i en klesbutikk…

Og selvfølgelig finner du ett eller flere plagg du liker. Men ærlig talt, er det poeng i å legge igjen klærna i prøverommet? Ok, det er jobben til de butikkansatte å rydde opp, men den tiden det tar for deg å legge de tilbake igjen på plass er så mye kortere enn det ville vært for de ansatte.

Samtidig, du kommer til å bli elsket.

6. Du kommer til kassa, og spør han eller hun ut om alt du ikke har fått svar på.

For å presisere det: de som jobber i kassa vet nesten ingenting om det som skjer inni butikken. Det er i forhold til priser, om varen er tom for eller ikke. Så vær så snill, 95% av de som er i kassa har iallefall ett spørsmål. Dropp det – du får ikke noe godt svar tilbake uansett.

7. Ikke tro du er noe fordi du har en bedre jobbtittel.

Noen må jobbe i butikk, og mange gjør det fordi de elsker det. Det å kunne møte mange forskjellige folk hver dag er faktisk veldig interessant og spennende. Derfor trenger ikke du som er banksjef å være «cocky» og tro du er noe med en gang du er i en butikk.

Og avslutningsvis:

«De beste kundene, er de som ikke kommer hit…»

Likte du dette? Del gjerne med dine venner!
Gjør som flere enn 56 000 allerede har gjort. Lik oss på Facebook under:
Anbefalt for deg